עתירה לבג"ץ נגד היועמ"שית: "לשים סוף לאכיפה הבררנית"

איתי גדסי 1 Comment on עתירה לבג"ץ נגד היועמ"שית: "לשים סוף לאכיפה הבררנית"

השר וסרלאוף בעתירה לבג"ץ היועמ"שית בדרישה להעמיד לדין מפירי חוק במחאות: "הפרקליטות, שבתקופת ההתנתקות פעלה כמו נמר אימתני והגישה בהליכי בזק מאות כתבי אישום בגין חסימות כבישים, אינה מתאמצת לייצר אפילו מראית עין של אכיפה כלשהי מול קומץ פורעי החוק שיוצרים כאוס ברחובות ישראל"

צילום: Yossi Aloni/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף הגיש היום (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

בעתירה המתפרשת על פני 34 עמודים נימק השר וסרלאוף את עמדתו על הצורך בהתערבות בג"ץ נגד היועמ"שית, זאת בהמשך לפניותיו הקודמות ליועמ"שית שלא קיבלו מענה הולם וטען כי אין מנוס מהתערבות שיפוטית בעקבות העדר אכיפה מול סדרת ההתפרעויות שאירעו במסגרת המחאה כנגד הרפורמה המשפטית.

בעתירה ביקש השר וסרלאוף מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו לבהרב-מיארה להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות כנגד חוסמי כבישים וכנגד מובילי ומארגני החסימות, או לנמק מדוע לא תינתן הנחייה לפיה הנחיות העבר בטעות יסודן וכי בעת בחינת חסימות כבישים צירים ממניעים אידיאולוגיים, יש לבכר ולתת משקל נכבד לזכות המוחים.

השר וסרלאוף הטען בעתירה כי היועצת המשפטית לממשלה נוקטת באופן מובהק באכיפה בררנית ומפקירה בהתנהלותה את הציבור לאלימות ומעשי עבריינות: "מתנערת מחובותיה ומפקירה את הציבור מול אלימות של עבריינות שיטתית".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר: "לא אנוח ולא אשקוט לנוכח האכיפה הבררנית שזועקת לשמיים ולכן עתרתי לבג"ץ נגד היועמ"שית שלא ממלאת את תפקידה. במספר הזדמנויות פניתי וקראתי ליועמ"שית: "שימי סוף לאכיפה הבררנית" והזהרתי שההתנהלות של הפרקליטות בחוסר שיוויון, עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה. הפרקליטות, שבתקופת ההתנתקות פעלה כמו נמר אימתני והגישה בהליכי בזק מאות כתבי אישום בגין חסימות כבישים, כולל בקשות למעצרים עד תום ההליכים, הפכה לחתול ישנוני כאשר מדובר במחאה כנגד הרפורמה, ואינה מתאמצת לייצר אפילו מראית עין של אכיפה כלשהי מול קומץ פורעי החוק שיוצרים כאוס ברחובות ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    השר וסרהולף – עדיף שלא יצא לשמש עם החמאה המרוחה על ראשו. מישהוא באופוזיציה היה צריך לדרוש משופט בגץ ה"צדיק" שידרוש מהיועצת המשפטית הסבר על אכיפה בררנית כלפי החרדים שאינם ממלאים את החוק ואינם מתגיסים לצבא לא חודש אלא 50 שנה . וסרהולף המייצג אותם ,הצליח בדרישתו לשבור את שיא החוצפה ..